Måndagens jakt

Jaktgudstjänsten väldigt bra och vilken bra präst, hon heter Karin Sanell. Vi hoppas att de tta kommer att bli återkommande. Sen hade vi vår egen Urban "Gammel" som spelade trumpet så att det blev lite tårar i våra ögonvrår. För övrigt kan jag säga att det blir bilder från mobilen för min kamera ska jag köra över med bil, den har ett eget liv det lilla tinget. Alla bilder från söndagen och även lördagen vill inte komma ur min kamera, kanske blir bilder senare om jag lyckas lösa detta efter jakten.
 
 
 
Ja så till Måndagens Första älgjaktsdag. Det blev mer än vi tänkt oss :)
 
En mycket nöjd jägare Mikael, som lagt ner sin första älg och inte vilken älg som helst :)
Udda 8 taggare och en mycket stor kropp på pass 31.
 
En liten stund senare så small det borta i väster kanten, Torbjörn har lagt ner en kalv.
Sen blir kl. 11.06 då stuper det en kviga som Leif fäller vid pass 19. Vi ska fälla 3 vuxna och fri kalv, det betyder att vi ska ha i år, 2 tjurar och ett hondjur det är våra rekomendationer. Så vi ska försöka ha en tjur till och igår sprang det kor framför många pass skyttar och då är det utav någon anledning så att dom stannar så där en 10 till 30 meter från skyttarna. Det var oxå olika djur, efter som placerade sig smtidigt vid olika pass :) Ja så kan det vara.
 
Kalv och hondjur hänger här i väntan på att tjuren ska anlända.
 
Nöjd skytt med en glad dotter.
 
Det drar folk när vi ska till slaktboden med de fällda djuren, stora som små.
 
Här lär vi en av de mindre jägarna en lexion i hur man drar av "ytterkläderna" av älgen. Det måste börjas i tid om man vill ha in det yngre jägarna i jakten. Den här duktiga tjejen är 4 år och sen hade vi Ludvig med oxå men han behövde vi inte visa i år, han är stor nu och kan det där. Han är 7 år.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0